Jeżeli ostatnio zdarzyło się Wam instalować aktualizacje systemu Windows i jedna z nich a mianowicie ta: KB4598242 sprawiała jakieś problemy to nie jesteście sami. Sieć zalana została pytaniami użytkowników, których spotkał jakiś problem z w/w aktualizacją. Jedną z przypadłości jest ciągłe monitowanie o ponowne uruchomienie komputera z powodu tej właśnie aktualizacji pomimo, iż widnieje ona jako poprawnie zainstalowana w historii aktualizacji.
Jeżeli właśnie taki stan obserwujecie u siebie to jednym z rozwiązań może być ręczne opróżnienie katalogu :
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
Po prostu przechodzimy do w/w katalogu zaznaczamy wszystkie elementy (Ctrl +a) i kasujemy. Po tej operacji restartujemy komputer i od teraz usługa aktualizacji systemu Windows powinna się już zorientować, że wszystko jest w porządku.
Jeżeli problem wygląda nieco inaczej i wpis w historii aktualizacji wygląda mniej więcej tak :
Można spróbować zainstalować tą aktualizację ręcznie, pobierając ja z katalogu aktualizacji Windows.
Warto też użyć dostępne w systemie narzędzie sprawdzające pliki systemowe , które łatwo uruchomimy z systemowego terminala CMD.
- W menu start wpiszmy po prostu "cmd"
- Usługę CMD należy uruchomić z uprawnieniami administratora
- W oknie terminala wpisujemy polecenie : sfc /scannow
Komentarze
Prześlij komentarz