Przejdź do głównej zawartości

NC+ nowa definicja rozrywki, czyli jak pozbyć się klientów

Od pierwszego dnia wiosny powstał niezły szum wokół tematu nowego wydania platformy, utworzonej z dwóch znanych już dobrze klientom platform telewizji cyfrowych tj. Telewizji N oraz Cyfry plus. Nowo powstałe NC+ obrało dziwną drogę pozyskania nowych, a tym bardziej na utrzymanie obecnych klientów obu platform. Przedstawiona oferta programowa nie definiuje na nowo niestety pojęcia rozrywki, a do tego samowolne decydowanie za klientów w sprawie tego, ile mają zapłacić i na jak długo zostaną objęci umową, stanowi raczej zagranie poniżej pasa. Czy właściciele nowej platformy nc+ zgodziliby się na to, żeby klienci "postanowili sobie", że zmienią okres umowy  z 12 na 6 miesięcy informując jedynie od jakiej daty to nastąpi? Do tego usunięte zostaną kanały N Premium, które dla mnie osobiście były najlepszym składnikiem oferty telewizji N, z której korzystałem przez wiele lat, w chwili obecnej oferując w zamian kanały z Cyfry + jakich nie mam ochoty oglądać. Nieładnie również ze strony tak dużych graczy, że jedyny wybór jaki dają swoim dotychczasowym klientom to oferta droższa lub żadna. Pismo jakie zostało mi doręczone nosi tytuł: " Warunki Promocji Canal + Silver (23)" z jakiego można się dowiedzieć, że :



W jaki sposób można zinterpretować powyższe ? Ja interpretuję to następująco. Zostałem poinformowany o nowym promocyjnym pakiecie Canal + Silver, jaki obowiązywał mnie będzie od 1 maja 2013 r i kosztuje 79 zł. Bardzo ciekawy pkt 4 informuje mnie, iż to w ramach "promocji" moja umowa przekształci się na umowę okresową na 18 miesięcy od dnia 01 maja 2013 (Ładna mi promocja z wyższą ceną i usuniętymi kanałami).

No dobrze, a czy ja mam jakiekolwiek prawo głosu i wyboru ? Otóż NIE ! Mogę jedynie przyjąć warunki, tj. w moim przypadku wyższą cenę i dłuższy czas umowy albo zrezygnować całkowicie. Czyli już za Ciebie zdecydowaliśmy, podnieśliśmy Ci cenę i wydłużyliśmy Ci umowę zmieniając jednocześnie ofertę programową tzn. usuniemy kanały, które lubisz wstawimy Ci takie jakie mamy ochotę i już. Chcesz to bierz, jak nie to wyp.... alaj. Ja zrozumiałem to mniej więcej w taki sposób. Nowa definicja rozrywki, czyli jak pozbyć się klientów. Pomimo tego, że istnieją inne pakiety począwszy od 39 zł to nie mogę na nie przejść, nie wypowiadając wcześniej umowy. Chociaż brzmi to jak jakiś żart, tak właśnie reprezentuje swoje podejście do klientów nowa platforma, powstała z dwóch dużych i znających już rynek i swoich klientów dostawców usług telewizji cyfrowej. Co na to klienci? Wystarczy wpisać w Google frazę nc+ i sami zobaczycie. Kto lubi by decydowano za niego wmuszając droższe rozwiązanie, do tego w dłuższym czasie, zmieniając mu warunki umowy albo pozostawiając opcję odejścia w stylu podoba się to dobrze, a jak nie to nie. Czy naprawdę decydenci w obu platformach nie pomyśleli o okresie przejściowym? Okres taki mógłby umożliwić oswojenie się klientowi ze zmianami, dokończenie obecnej umowy i podjęcie decyzji, jaki pakiet sobie wybierze - czy tak nie byłoby bardziej po ludzku? Ile uniwersytetów i szkół typu MBA trzeba skończyć by wpaść na taki pomysł? Klienci zawieraliby nowe umowy po ukończeniu obecnych, ich ilość nie byłaby lawinowa i nikt by za nich nie decydował, a tak mamy efekty w postaci niezadowolonego tłumu oraz medialnego szumu. 

Przyglądając się temu wszystkiemu z boku, naprawdę nie mogę się nadziwić, jak bardzo nieprofesjonalnie można podejść do klienta. Zastanawiam się na co liczyli Ci , którzy przygotowywali taką ofertę? W moim przekonaniu klienci zostali potraktowani jako tłum bezmózgiej hołoty, której mówi się co ma robić, bo sama i tak nie wie. Można w takim razie wyciągnąć z nich więcej, oferując nieznane, inne i obce im warunki, za wyższą cenę, przez dłuższy czas, a oni i tak nie zauważą. Ale zauważyli i nie są zadowoleni.

Zastanawiam się jeszcze, jak potraktowano osoby z wyższymi abonamentami? Czy również dostali pakiet Canal + Silver, który dla Nich może się okazać atrakcyjniejszy i tańszy, czy też otrzymali propozycję pakietu powyżej ceny jaką płacą obecnie? 

Tak czy inaczej w wyniku powyższego jedyny słuszny wybór na chwilę obecną, jaki pozostaje, to niestety ale wypowiedzenie umowy. Wypowiedzenie umowy jest zgodne z regulaminem świadczenia usług. Informacja taka znajduje się  w „Regulaminie świadczenia usług”, rozdział IX rozwiązywanie i zmiana umowy, pkt 17. Punkt ten brzmi następująco: 

Jeżeli w okresie, na który została zawarta Umowa, Dostawca usług dokona zmiany Regulaminu, Cennika, Szczegółowych Warunków obowiązujących Abonenta, Abonent ma prawo rozwiązać Umowę składając Dostawcy usług pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy z powodu braku akceptacji dokonanych zmian w terminie wskazanym w informacji o zmianie Regulaminu, Cennika, Szczegółowych Warunków obowiązujących Abonenta, doręczonej Abonentowi, skutkujące na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył oświadczenie. Termin do złożenia pisemnego oświadczenia o rozwiązaniu Umowy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie może być krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Abonenta informacji o dokonanych zmianach. Brak pisemnego oświadczenia Abonenta we wskazanym terminie oznacza akceptację zmian i kontynuowanie Umowy na zmienionych warunkach. Informacja o zmianach Regulaminu, Cennika, Szczegółowych Warunków obowiązujących Abonenta, zostanie doręczona Abonentowi z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed terminem wprowadzenia zmian w życie.

Powyższe uwidacznia również kolejne niedopatrzenie ze strony NC+. Mianowicie w pkt tym napisane zostało, że : 

Informacja o zmianach Regulaminu, Cennika, Szczegółowych Warunków obowiązujących Abonenta, zostanie doręczona Abonentowi z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed terminem wprowadzenia zmian w życie.


Co mają jednak zrobić abonenci, do których informacja nie dotarła w okresie jednego miesiąca wcześniej? Stanie się tak choćby z powodu wysłania w/w informacji zwykłym listem pocztowym (oszczędza się nawet na poleconym). Sam znam kilka osób, które o tej informacji dowiedziały się ode mnie. Dostarczenie takiego listu może nastąpić w krótszym terminie niż miesiąc wcześniej, choćby z powodu miejsca zamieszkania abonenta lub innych powodów wynikających ze sposobu wysłania tej informacji zwykłym listem. Nie ma również żadnego potwierdzenia odbioru takiej informacji. Nie ma w związku z tym, żadnego dowodu, że dany abonent w ogóle taką informację otrzymał. Już widzę zdziwienie niektórych na widok nowej ceny na fakturze oraz informacji, że właśnie przedłużyli sobie umowę na 18 miesięcy, a do tego jak włączą telewizor nie będzie niektórych kanałów, a pojawią się inne, jakich być może nie chcieli. 

Jeżeli chcecie zrezygnować i wypowiedzieć umowę (należy to zrobić do 19 kwietnia 2013), poniżej znajduję się plik który można potraktować jako szablon własnego wypowiedzenia umowy dla klientów telewizji N. Dla klientów Cyfry plus zmienia się nazwa dostawcy i adres na jaki należy wysłać pismo. 


Polecam również profil Anty NC+ na Facebook, 

Radzę również informować innych, którzy z różnych przyczyn mogą nie wiedzieć jeszcze o zaistniałej sytuacji

Komentarze

  1. Ja miałem w N wszystkie pakiety + npremium. Płaciłem 69 zł. Teraz narzucono mi pakiet Gold za 89 zł, ale niepełny, bo nie wymieniono w nim seriali+

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli potwierdza się reguła, że każdemu w cena w górę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najczęściej czytane w tym miesiącu

50 popularnych pytań dotyczących systemu Linux zadawanych na rozmowach kwalifikacyjnych. (Pytania & Odpowiedzi)

Jak dodać użytkownika w systemie Windows z poziomu konsoli CMD? (net user, net localgroup)

Generowanie testowych plików o określonej wielkości